Na ongeveer 25.000 km begon ik plots niet meer zo geruisloos te rijden. De remblokken bleken volledig versleten en schuurden direct tegen de schijfrem. Een onverwachte verrassing, nietwaar?
Ik besloot de remklauw voorzichtig te verwijderen om te testen, maar het geluid bleef onverminderd aanwezig. Uiteindelijk bleek dat de lagers van het achterwiel volledig waren versleten. Waren het goedkope lagers van Chinese makelij? Of mogelijk iets anders, zoals Bosch?
Hoe dan ook, tijd voor vervanging! Ik koos direct voor een hoogwaardige set van SKF voor betere kwaliteit en duurzaamheid.

De rollementjes/lagers zijn uiteraard ook bij ons te verkrijgen, zodat je zeker bent van kwaliteit en de juiste pasvorm voor jouw toepassing.
Laat je niet vangen door verwarring of verkeerde informatie! Hier geven we je alvast een overzicht: 2 lagers van de 3 zijn aanwezig!
2 bevinden zich langs de kant van de remschijf, terwijl 1 langs de andere zijde zit om de correcte werking te garanderen. Houd er rekening mee dat de rollementen/lagers ook kunnen verschillen afhankelijk van de Wattages, zodat alles perfect op elkaar aansluit.


Na het vervangen van de lagers wordt de motor of het achterwiel uiterst zorgvuldig en zeer nauwkeurig afgesloten met een hoogwaardige, duurzame en volledig waterdichte kit. Dit wordt gedaan om te zorgen voor een optimale bescherming tegen vocht, vuil, stof en andere schadelijke invloeden van buitenaf, die anders de werking of levensduur van de onderdelen zouden kunnen aantasten.
Reactie plaatsen
Reacties