

Na zo eens te kijken naar het zij-aanzicht/doorsnede van de niu n serie was al snel duidelijk dat er een tweede batterij zou passen in de voetruimte. Als je goed kijkt lijkt het wel alsof het er voor ontworpen was, maar waarschijnlijk zal het geschrapt geweest zijn ten voordelen van de massaproductie. En je hebt duidelijk nog heel veel plaats.
Ik zal binnen kort ook een blog bijvoegen waar ik laat zien waar ik het batterij-oplaadsysteem van de ngt weg stopte.
En ook een blog over de inbouw van 2 opladers om zo de laadtijd te halveren.


Dus met slijptol en lastoorts aan de slag. En al snel had ik een vrij simpele versteviging om de batterijen te kunnen dragen. De plastic van de bodemplaat is daar niet stevig genoeg voor.
Het motor management systeem heb ik een beetje verplaatst, maar toch ook meteen de bevestigingsplaat lichter gemaakt. Het batterij controle systeem moest dan weer meer achteruit gezet worden, dit is iets dat enkel den ngt heeft. Bij een N1 of andere n-serie brommer zit daar helemaal niets en dus ook niets in de weg.
Bij de ngt, waar ik dit bij ondernam, is er al een extra accu kabel, die ik enkel moest herleggen.
Maar je kan bij ons ook extra accukabels kopen om zo een tweede batterij te kunnen aansluiten.
Die ik zelf al testte door nu een derde batterij onder het zadel te plaatsen en zo een bereik op maximum vermogen van meer dan 100km heb.
Wat je niet meer kan behouden is de batterij bak en het slotje waar het deurtje in valt. Zelf heb ik er een kastslotje ingezet dat perfect werkt. Al ben ik nog aan het brainstormen om dit in de toekomst op een andere manier te doen.
Reactie plaatsen
Reacties